Інноваційні методи навчання на кафедрі: майстер-клас анестезіолога з Німеччини

Кафедра анестезіології та інтенсивної терапії регулярно залучає до навчального процесу досвідчених зарубіжних колег анестезіологів і лікарів-інтенсивістів. Цього разу 19 березня 2019 в навчальній аудиторії кафедри в Київській міській клінічній лікарні швидкої медичної допомоги (КМКЛШМД) майстер-клас проводив німецький спеціаліст Markus Rodemann.

341

Майстер-клас відвідали лікарі, які проходять навчання на ПАЦ, а також лікарі КМКЛШМД, Інституту Серця та деяких інших лікарень міста Києва (загалом близько 50 лікарів). Модераторами були доцент кафедри М.М. Пилипенко та анестезіолог Оксана Бейсюк, яка нещодавно закінчила на кафедрі клінічну ординатуру.

336Особливістю майстер-класу було те, що окрім освітлення нових та прогресивних методик респіраторної підтримки деякі слухачі змогли попрактикуватися в проведенні неінвазивної вентиляції на собі. Освоєння дихальної апаратури шляхом під’єднання до респіратора через герметичну лицьову маску є візитівкою навчання штучній вентиляції легень (ШВЛ), які проводяться на кафедрі.

На початку далеко не кожен зі слухачів наважується бути добровольцем і вибирати параметри вентиляції не пацієнту, а собі самому. Проте в кінці кожного такого тренінгу і його розбору (дебрифінгу) добровольці завжди висловлюють задоволення, а іноді навіть захоплення таким навчанням, оскільки в стресових умовах засвоєння матеріалу проходить значно ефективніше.

Найбільший інтерес у слухачів викликали питання стосовно методик вентиляції при гострому респіраторному дистрес-синдромі (ГРДС) та тяжкій пневмонії. Ці питання були детально освітлені під час інтерактивної презентації, коли лектор відображував на фліпчарті відповіді, які на його запитання давала аудиторія. Тому в процесі обговорення і під час сесії запитань та відповідей відбулася жвава дискусія. В кінці майстер-класу слухачі висловили сподівання, що подібні заходи із залученням іноземних спікерів будуть відбуватися на кафедрі і в майбутньому. Деякі з них не приховано зазначали, що їм прикро щодо відміни такої форми навчання як одномісячний ПАЦ, проте все ж таки надіялися, що і в рамках циклів тематичного удосконалення в них може бути можливість прослухати такий же широкий спектр лекцій та практичних занять, як це було на ПАЦ.

International Journal of Stroke
IJS
Британсько-Український Симпозіум